Nyheder13. september 2022

Coop-kunders profiler misbrugt

Siden maj har flere Coop kunder oplevet, at deres Coop-point er forsvundet, uden de har brugt dem
Coop-profiler misbrugt
Coop har sendt en mail ud til samtlige kunder, hvor de opfordrer til at skifte kodeord efter muligt misbrug af bonuspoint.
 Foto: Fabrice Coffrini/AFP/Ritzau Scanpix

Siden fredag har Coop sendt mails ud til deres kunder. Her opfordres kunderne til at ændre deres password til deres profil. Det bekræfter informationsdirektør Jens Juul Nielsen.

- Vi kan se, at ganske få i perioden fra maj til september har fået brugt deres bonuspoint, så for at styrke sikkerheden, beder vi dem nu om at skifte deres kodeord, forklarer Coops informationsdirektør til SE og HØR.

Indtil videre drejer det sig om 50 personer, der har henvendt sig angående manglende bonuspoint. I alt svarer det til et beløb på 28.000 kroner.

- Der kan selvfølgelig godt være flere, der endnu ikke har opdaget det, men derfor bliver man også gjort opmærksom på, når man får mailen, at man skal tjekke sine bonuspoint, siger Jens Juul Nielsen.

Coop ved endnu ikke præcis, hvad der er årsag til de forsvundne point, men skriver i mailen til kunderne, at man mener, det er sket ved, at uvedkommende har haft kendskab til og misbrugt brugernavn og adgangskode.

Jens Juul Nielsen gør det klart, at det ikke er en fejl hos dem.

- Vi vil ikke spekulere i, hvordan det kan være sket, men det vigtige for os er at undersøge, om det er vores system, der er blevet hacket, og det er vi hundrede procent sikker på, det ikke er, siger han.

De kunder, der har oplevet at miste bonuspoint på deres Coop-profil, vil blive fuldt kompenseret for de tabte point, så længe de kan bevise, det ikke er dem, der har brugt pointene.

Sponsoreret indhold