Nyheder19. oktober 2022

Coop ændrer tilbudsavisen: Krisen river sider ud

Papir- og energipriserne er så dyre, at der flere stedet bliver sparret på tilbudsavisen
Flere tilbudsaviser er røget på slankekur grundet stigende priser på papir og el.
Flere tilbudsaviser er røget på slankekur grundet stigende priser på papir og el.
 Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Krisen har fået mange til at spare og opsøge de bedste tilbud i de danske supermarkeder.

Men jagten på de store besparelser bliver nu besværliggjort en smule, for tilbudsaviserne hos flere kæder bliver nu slanket på grund af stigende priser – både på papir og el.

Til markedsforing.dk oplyser senior marketingchef i Coop, Heidi Kessler, at siderne ikke blot bliver færre, men også mindre.

Derudover bekræfter hun, at visse varer simpelhent ikke kommer med i det trykte blad.

- Nogle gange er det jo bare at vise tre dåser flåede tomater i stedet for fem. Men nogle gange er der nogle varer, der har et image, som vi ikke har plads til at udfolde i den trykte avis, og som vi så nøjes med at vise i vores digitale avis, siger hun.

Også hos den danske butikskæde Jysk, har man valgt at rykke noget af avisbudgettet til andre steder i forretningen.

Her vil man derfor sende færre aviser på gaden, ligesom man også vil gøre læsestoffet kortere og fysisk mindre.

I det hele taget er det tydeligt, at de stigende priser på varer får folk til at opsøge de bedste tilbud i supermarkederne.

Hos den nye kæde Basalt er man efter en uge overrasket over, at én bestemt vare har solgt så godt, som den har.

Sponsoreret indhold