Nyheder13. april 2022

Burger King sagsøgt: Den er 35 procent mindre i virkeligheden!

Fire kunde i USA har lagt sag an mod fast food-kæden
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/whopper.png
 Foto: Burger King

Fastfoodkæden Burger King er for nylig blevet skudt i skoene, at deres mest kendte produkt, Whopperen, er mindre i virkeligheden, end den er i reklamerne.

Mere præcist er burgeren i reklamerne 35 procent større, end dem der bliver langet over disken i virkelighedens verden.

Det synes fire sure kunder, der har lagt sag an mod kæden ifølge CBS News.

Stået på siden 2017

I søgsmålet lyder det, at man sagsøger på vegne af alle personer, der er blevet bedraget af Burger King.

De utilfredse kunder mener, at ”Kongen” har fået Whopperen til at fremstå større, end den er, i sine reklamer siden 2017.

For mens at burgeren ser større og større ud, er der ikke rørt ved størrelsen på bøffen eller andre ingredienser, lyder det fra sagsøgerne.

Ironisk nok betyder Whopper netop noget i retning af ”moppedreng”.

Udover burgeren kræver søgsmålet også, at Burger King stopper med at overdrive størrelsen på menu-tilbehøret eller ændrer i reklamerne.

De fire sagsøgere peger som bevis på YouTube og andre sociale medier, hvor flere madbloggere har brokket sig over størrelsen på Burger Kings burgere.

Burger King selv vil ikke kommentere på søgsmålet, så længe sagen er under afvikling.

Ikke samme reklamer som i Danmark

Der er ikke meget, der tyder på, at de reklamer, vi bliver præsenteret for i Danmark, er de samme, som dem de ser i USA.

I en mail oplyser Burger King til SE og HØR, at alt kreativt matriale genelrealt er produceret i Danmark.

- En sjælden gang kan der forekomme globale kampagner, hvor de lokale markeder kan vælge at bruge det globale indhold, dette er eksempelvis tilfældet ved lanceringen af den nye plante-baserede burger, skriver fastfoodkæden.

Sponsoreret indhold