”Baby Blue”: Brandt får tæsk

Steffen Brandt må lide den tort, at teateranmelderne ikke lige forstår, hvor teatret blev af i hans teaterkoncert \

Steffen Brandt må lide den tort, at teateranmelderne ikke lige forstår, hvor teatret blev af i hans teaterkoncert "Baby Blue"

Foto: All Over

Det er han ikke vant til. Steffen Brandt, der som sangskriver og forsanger i TV-2 i årtier gang på gang har fået så mange anmelderroser af rockkritikerne, får tæsk af teateranmelderne.

Generelt er de enige om, at hans fortolkninger af Bob Dylans tekster og sange i teaterkoncerten "Baby Blue" sådan set er okay.

Men teateranmelderne er vrede over, at han stiller sig op på en teaterscene og påstår, at der er teater i det, han laver.
- "Baby Blue" har kort og godt intet med teater at gøre - ud over at varen leveres fra en teaterscene, skriver Lars Wredstrøm i Børsen.

Anhængervirksomhed

- Problemet er, at det, der sker på scenen, mest af alt virker som dekorativ anhængervirksomhed. Det hverken uddyber eller føjer noget til, men virker mest af alt distraherende med de fire kvindelige performere, der småkikset tumler rundt i snebyger, kaster dynger af papir op i luften eller spankulerer af sted med løvehoveder på, skriver iByen.dk.

- Med andre ord virkede "Baby Blue" klart bedst, hvis man lukkede øjnene og blot gav sig hen i musikken. Men så er der jo ikke megen grund til at gå i teatret, vel?, skriver Ekstra Bladets Henrik Queitsch.

Mere seriøst bliver det, når kritikken falder på økonomien. Betty Nansen Teatret, hvor "Baby Blue" spiller frem til den 23. januar, er støttet af det offentlige som et teater, men hvis der bare er tale om en koncert tilsat lidt staffage, har det jo ikke meget med teater at gøre.

Samtidig må landets koncertarrangører gå rundt og rive sig i håret, for den succes og publikumstække, Steffen Brandt normalt har, kunne godt have lunet rundt omkring på landets små spillesteder.

Find din favorit kendis her:

Udvalgt til dig
Fra forsiden
Close