Nyheder13. december 2022

Alt for mange udebliver fra tider: Nu kommer kommunen med en opsang til borgerne

MitID lægger et stort pres på Borgerservice i Kalundborg, men desværre bliver alt for mange væk fra deres tider, og det er et problem
Alt for mange bliver væk fra deres aftaler til hjælp med MitID hos Borgerservice i Kalundborg Kommune. nbsp;
Alt for mange bliver væk fra deres aftaler til hjælp med MitID hos Borgerservice i Kalundborg Kommune.
 Foto: Ritzau Scanpix

Hos Borgerservice i Kalundborg Kommune er man efterhånden ved at få nok af borgere, der ikke kan overholde deres planlagte aftaler.

De seneste to måneder har kommunen nemlig oplevet, at mellem 60-65 personer er udeblevet fra deres bookede tider til at få hjælp med MitID.

Og det skaber problemer, fordi der er stor efterspørgsel på tiderne, skriver kommunen i et opslag på Facebook.

– ALT FOR MANGE MELDER IKKE AFBUD.

– Borgerservice har ikke flere tider til at hjælpe med MitID i år. MEN samtidig udebliver alt, alt for mange fra deres bookede tider uden at melde afbud … ØV!, lyder det fra Kalundborg Kommune.

Alene i december er der allerede 22 personer, der ikke er dukket op til deres planlagte tid. Og i oktober og november blev mellem 60 og 65 ligeledes væk.

– Det er i runde tal 150 personer EKSTRA, vores gode folk i Borgerservice kunne have hjulpet inden jul – årh, hvor er det ærgerligt!, skriver Kalundborg Kommune.

Kalundborg Kommune skriver derfor også, at det er vigtigt, at folk husker at afmelde deres tider, således der er andre, der kan komme til.

– Har DU eller én du har hjulpet med MitID booket en tid, som I alligevel ikke skal bruge? Så HJÆLP alle de mennesker, der stadig har brug for hjælp ved at slette tiden.

Man kan slette sin tid på hjemmesiden HER.

Sponsoreret indhold