SE og HØR-app i infight med kæmper

Det er i kamp mod deciderede superbrands, når SE og HØR senere i dag kæmper om tre priser ved Danish Internet Awards.
Gratis-appen Mit SE og HØR er nemlig oppe mod når branchen vanen tro samler sig og kårer årets mest innovative digitale tiltag.
Appen, der allerede er godt modtaget af SE og HØRs brugere, giver adgang til alle SE og HØRs nyheder, samler alle kendissers sociale feeds i et skærmbillede, så man bare behøver klikke en gang på smartphonen, hvis man vil vide, hvad favoritstjernerne render og foretager sig, og endelig giver appen adgang til et eksklusivt univers af ekstra indhold, som man får ved at scanne det fysiske blad med appen.
- Det er absolut mest vigtigt, at vores kunder synes, at vores app kan bidrage med noget, at vi kan give dem en udvidet oplevelse af SE og HØR,og heldigvis er appen blevet godt modtaget her. Men det er da et uvurderligt skulderklap at være nomineret af it-branchen. Vi synes selv, at appen var en god ide, og det ser ud som om, vi ikke er alene med det, siger chefredaktør Niels Pinborg, der ikke lader det ødelægge aftenen, hvis priserne går til andre.
- Vi er pavestolte over alene at være nominerede. Det havde vi absolut ikke regnet med, siger han og erkender, at det er store spillere, SE og HØR er oppe mod.
De tre kategorier er branded utility – altså evnen til med nye funktioner at koble brugere tættere på SE og HØR. Her er konkurrenterne Canon, Crowdsearch, Skolevalg 2015, DEAS boligpristjek og ikke mindst det uberpopulære ønskeskyen, der drives af Post Danmark.
I kategorien Mobil platform er det ud over Canon og Ønskeskyen, en app fra Merrild.
Og endelig i kategorien Social Techonlogy er de andre nominerede Instalog fra giganten Ellos, Biotherm og ikke mindst selveste Coca Cola.
- At blive nævnt i samme sætning som et globalt superbrand, gør mig stolt. På SE og HØR er vi i begyndelsen af vores digitale udvikling. Andre i kategorien er meget længere. Det er et fantastisk selskab, vi er havnet i, siger Niels Pinborg.