Nyheder10 timer siden (opd. 4 timer siden)

Knas med DSB's systemer volder problemer for køb af billetter

Tekniske problemer hos DSB skaber problemer for billetkøb, adgang til apps og for trafikinformationer
Alstom og DSB præsentere et mockup af det kommende IC5-tog på et pressemøde i København torsdag den 11. maj 2023. (Foto: Martin Sylvest/Ritzau Scanpix 2023)
 Foto: Martin Sylvest/Ritzau Scanpix

Der er i øjeblikket problemer med DSB's systemer, hvilket blandt andet påvirker passagerers køb af billetter.

Det oplyser DSB.

I opslag på X og Facebook skriver DSB, at der er tale om "periodiske fejl" på flere af deres systemer.

Årsagen er en netværksopdatering i DSB's systemer, fortæller informationschef i DSB Tony Bispeskov.

- En opdatering er gået galt. Hvis man forsøger at købe en billet eller vil se trafikinformationer på vores hjemmeside, kan man opleve problemer, siger han.

Han fortæller, at teknikere arbejder for at udbedre problemerne. Det vides ikke, hvornår problemet kan være løst.

Opdateringen har også voldt problemer for de fysiske automater ude på stationerne.

Det fysiske rejsekort, rejsebillet-appen og rejsekort-appen samt rejseplanen fungerer, tilføjer informationschefen.

- Man skal have en billet, hvis man stiger om bord. Hvis der er personale om bord, kan man forklare dem situationen. Selvfølgelig vil vi prøve at hjælpe vores kunder så godt som muligt.

Foruden problemerne med at købe billetter er der ikke umiddelbart problemer med trafikken.

- I øjeblikket kører trafikken pænt. Det gælder såvel S-tog som fjern- og regionaltog, siger Tony Bispeskov.

Sponsoreret indhold