Burger King med ikonisk ændring: Forandrer Whopperen

Det er den første ret, de fleste tænker på, når fastfoodrestauranten Burger King bliver nævnt.
For siden Whopperen blev skabt i 1957 er den blevet solgt i million-, hvis ikke milliardvis- og er om noget retten, der beskriver Burger King bedst.
Af samme grund er dagens nyhed fra Burger King bestemt ikke hverdagskost.
For Whopperen har ifølge restauranten været under lup i tre år i bestræbelserne på at forbedre den yderligere.
Og det er nu – ifølge fastfoodkæden selv – lykkedes med bravour.
- Vores originale Whopper er en klassiker, men nu har vi gjort den endnu bedre ved blandt andet at investere i nyt udstyr i restauranterne, så vi er klar til, at danskerne nu kan smage vores nye Whopper, siger Carsten Lambrecht, managing director hos Burger King Danmark og Sverige.
Det nye udstyr betyder blandt andet, at kødet holder varmen i længere tid.
Whopper-bøffen bliver derudover formet med en ny teknik, ”der fremmer teksturen, når man sætter tænderne i den”, som Burger King formulerer det.
En ny luftig bolle skal desuden gerne forbedre smagsoplevelsen.
Der blev sidste år solgt over tre millioner Whoppere i Danmark.