Nyheder4. januar 2022

Klamt fund i H&M: Tøjet fyldt med lus

Som reaktion på lusefundet forsikrer tøjkæden, at kundernes sikkerhed er i højsædet
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/lus1.jpg
 Foto: Twitter/Madesonee_

Kunderne i en H&M-butik i New York har måske været uheldige og fået lidt mere med hjem, end de har betalt for.

En medarbejder i butikken har på Twitter delt en række billeder fra butikken, der nok vil give de fleste myrekryb.

Billederne viser en håndfuld hættetrøjer på en knagerække, hvilket der umiddelbart ikke er noget odiøst i.

Artiklen fortsætter under billedet...

https://imgix.seoghoer.dk/lus2.jpg
 Foto: Twitter/Madesonee_

Medarbejderen har måttet slå kommentarer fra på sit tweet på grund af den massive opmærksomhed. Foto: Twitter/Madesonee_

Men hvis man kigger nærmere på billederne, kan man se hvordan trøjerne nærmest ser levende ud på grund af de luselignende insekter, der kravler rundt over alt på dem.

Medarbejderen med Twitter-handle @Madesonee_ valgte at dele billederne på det sociale medie, fordi butikken angiveligt ikke lukkede butikken ned, efter det klamme fund blev opdaget af en kunde.

"De hverken lukker butikken eller informerer medarbejderne om problemet. Kun det ene afsnit blev lukket af," skriver hun i tweetet, der siden er gået viralt.

Artiklen fortsætter under tweetet...

Hos H&M-butikken er forklaringen dog lidt anderledes. En talsperson fortæller til New York Post, at butikken rent faktisk holdt lukket efter lusefundet.

- Vi tager kundernes og de ansattes sikkerhed ekstremt seriøst. Som følge af et forsigtighedsprincip har vi lukket H&M-butikken i Westfield World Trade Center for at undersøge problemet til bunds, siger talspersonen til mediet.

H&M-medarbejderen har fået anbefalinger fra flere Twitter-brugere om at slette sit tweet, fordi hun kan risikere at miste sit job.

Men hun har allerede sagt sit job op, oplyser hun i en kommentar til tweetet, der har fået over 2000 retweets og 3500 likes.

"Tak til alle, der er bekymrede for, om jeg mister mit job. Jeg har sidste dag fredag (31. december, red.)," skriver hun.

Hun oplyser desuden, at hun aldrig havde ønsket, at tweetet ville få så meget opmærksomhed.

"Jeg har undskyldt overfor butikschefen, for jeg regnede ikke med, at mit tweet ville stikke af på den måde. Jeg var bare irriteret over, at det blev behandlet som et mindre problem, men det er ikke hans skyld. Det er firmaets. Mine kollegaer har takket mig," skriver hun.

Sponsoreret indhold