Kongelige10. april 2024

Mai Manniche gør det igen: Bruger de kongelige til markedsføring af JEWLSCPH

For under to måneder siden slettede smykkedesigneren alle opslag med kongehuset, da de ”naturligt nok ikke må bruges i kommercielle sammenhæng”. Men nu har Mai Manniche gjort det igen
Mai Manniche er tidligere blevet gjort opmærksom på, at hun skulle holde sig fra at bruge dronning Mary i en kommerciel sammenhæng. Nu er smykkedesigneren igen kommet på kant med kongehuset, da hun har brugt prinsesse Isabella som reklamesøjle.
Mai Manniche er tidligere blevet gjort opmærksom på, at hun skulle holde sig fra at bruge dronning Mary i en kommerciel sammenhæng. Nu er smykkedesigneren igen kommet på kant med kongehuset, da hun har brugt prinsesse Isabella som reklamesøjle.
 Foto: Hanne Juul & EliotPress/MEGA

LÆS OGSÅ: Trustpilot lukker for anmeldelser af Mai Manniches smykkebutik, JEWLSCPH

Nej, Mai Manniche. Det må du ikke.

Men alligevel gør hun det igen.

Kvinden bag JEWLSCPH var i februar hovedpersonen i en sag, hvor kongefamilien blev brugt i kommercielle sammenhænge.

Her blev særligt Danmarks nye dronning fremhævet, hver gang hun ifølge Mai bar smykker fra JEWLSCPH

Problemet er bare, at kongehuset og den kongelige familie ikke ønsker at indgå i en markedsføringssammenhæng og kort efter fjernede Mai Manniche opslagene med dronning Mary.

Det skrev hun på de sociale medier tilbage i februar. Teksten har hun i dag slettet.

– Jeg fjerner alene opslagene, da Kongehuset naturligt nok ikke må bruges i kommercielle sammenhænge, skrev hun blandt andet dengang.

Men nu har Mai Manniche endnu en gang gjort det, hun skrev, kongehuset ikke vil være med til.

I weekenden kunne SE og HØR dele billeder fra kongehusets tur til Verbier, og efterfølgende delte Mai Manniche to billeder af prinsesse Isabella på sin Instagram-story.

Det første viste en glad prinsesse, hvor Mai skrev ”Spottet i weekenden”.

Tobak og teenagehygge

Storyen efter reklamerede hun så for sine øreringe, som angiveligt skulle være dem, som prinsesse Isabella havde på i Verbier.

– Smukt smykket med mine QUEENøreringe – perfekte til et cool hverdagslook.

En tredje story viste sågar dronning Mary bære de – ifølge Mai Manniche – identiske øreringe, hvor hun skrev teksten ”Men også flotte til fest og perfekt til enhver alder og kvinde – med god stil”.

SE og HØR har siden mandag forgæves forsøgt at få en kommentar fra Mai Manniche, altså dagen efter de tre storys blev delt.

SE og HØR har også været i kontakt med kongehusets kommunikationsafdeling. De ønsker ikke at kommentere sagen, men henviser til kongehusets hjemmeside.

Her kan man se, at kongehuset og den kongelige familie ikke vil at indgå i en markedsføringssammenhæng, som den Mai gang på gang har brugt dem i.

Det skriver kongehuset

Projekter med et markedsførings- eller andet kommercielt formål imødekommes som udgangspunkt ikke, da Kongehuset og den kongelige familie ikke ønsker at indgå i markedsføringssammenhænge.

Fotos og videoer af den kongelige familie må derfor ikke benyttes i reklamer og andet salgsmateriale

Ifølge en Reddit-bruger er kongehuset imidlertid gået ind i sagen igen, efter brugeren gjorde kongehuset opmærksom på Mai Manniches storys.

I en mail skriver kongehusets chef ifølge opslaget, at ”der på ny er rettet henvendelse til pågældende virksomhed om dens markedsføring”.

Med andre ord har kongehuset ifølge skrivelsen også tidligere forsøgt at få Mai Manniche til at stoppe.

SE og HØR har i den sammenhæng igen kontaktet Mai Manniche for en kommentar til, at kongehuset igen har rettet henvendelse til hende og JEWLSCPH, men nok en gang kom der ikke et svar tilbage.

Kongehuset ønsker heller ikke at kommentere det officielle brev, som Reddit-brugeren har delt, og som ifølge SE og HØR's oplysninger er ægte.

Sponsoreret indhold