Kendte21. juni 2018

Ville du betale 250 kr. for denne pølsevand?

Denne kildevand med pølseekstrakt sælger som varmt brød
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/skaermbillede_2018-06-21_kl._15.52.39.png
 Foto: Instagram / bernadettiums

Vi har hørt om kildevand med smag af fersken eller blåbær, men denne vand med pølseekstrakt tager alligevel prisen som den mest mærkværdige smagsvariant.

Global News kan berette, at der blev solgt ufiltreret pølsevand i den canadiske by Vancouver til byens årlige Car Free Day.

- Vi er kommet på en opskrift, som mange mennsker har lagt en stor indsats i at forske i, og mange mennesker med forskellige videnskabelige baggrunde har været med til at skabe den bedst mulige udgave af Hot Dog Water, fortæller CEO Douglas Bevans til Global News.

Vandet sælges i en minimalistisk designet flaske, hvori der er stukket en enkelt pølse, og markedsføres med, at man kan "tabe sig, forøge hjernefunktionen, se yngre ud og opleve forøget livskraft" ved at indtage den bizarre drik.

Artiklen fortsætter under billedet.

Der blev endda uddelt smagsprøver på dagen.

Specielt hvis man er træningsglad kan pølsevandet være gavnligt, hævder Hot Dog Waters direktør.

- Proteinet i Hot Dog Water hjælper din krop med at optage vand, og så indeholder det sodium og alle de andre ting, du har brug for efter træning, fortæller Bevans.

Til Car Free Day i Vancouver blev pølsevandet solgt til en specialpris på 250 kr.

- De har drukket det i timevis, fortæller direktøren.

- Vi er kommet gennem cirka 60 liter ægte hot dog-vand, tilføjer den stolte direktør.

Udover flaskevand solgte Hot Dog Water-boden også læbepomade, mundspray og kropsspray baseret på pølsevand.

Men læser man det med småt, kan man ånde lettet op, inden man går helt til af kvalme.

- I sin absurditet håber Hot Dog Water, at det kan opfordre til kritisk tænkning, når det kommer til, hvor stor en rolle marketing egentlig kan spille, når det kommer til vores køb, står der med småt i boden.

Douglas Bevans er ikke direktør, men kunstner, og med sit seneste "kunstværk" kritiserer han de mange sundhedsprodukter, som folk helt ukritisk rager til sig.

- Det er en slags kommentar til marketing af produkter, især alle de sundhedsfup-produkter der findes, fortæller han til Global News.

- Fra de reaktioner jeg har fået, tror jeg, at folk vil tage herfra og genoverveje nogle af de flasker vand til 500 kr. med "raw" eller "smart water", eller andet der ikke har substantiel videnskabelig baggrund, men som bare en en masse imponerende marketing, slår kunstneren fast.

Sponsoreret indhold