Vild ændring af skønhedsprodukter

Foto: Mega

Der er mange firmaer, der lige nu er ved at gennemgå deres produkter i frygt for, at de måske kunne støde nogen. 

Men nogle firmaer har nogle mere omtålelige produkter i denne tid, hvor der er optøjer i USA over behandlingen af sorte mennesker og demonstrationer i hele verden. 

Et af de firmaer den franske skønhedspleje-producent L'Oreal, som har valgt at fjerne ord som "afblegende" og "hvid", skriver Fox News.

flere milliarder

Det drejer sig især om produkter, som har til formål at gøre huden hvidere. Den slags produkter bliver som oftest solgt i Asien, Caribien eller Afrika, hvor der er en social stigma forbundet med at være mørk i huden. 

"L'Oreal-gruppen har valgt at fjerne ordene "afblegende" og "hvid" fra alle dets hudplejeprodukter", oplyser firmaet i en pressemeddelelse. 

Beslutningen kommer dagen efter, at firmaet Unilever har meldt ud, at de kommer til at skifte navnet på en hudcreme, som forrige år tjente omkring 3,3 milliarder alene i Indien. 

Udvalgt til dig
Fra forsiden
Close