Reklamesøjle: Nikolaj Lie Kaas scorer kassen

Nikolaj Lie Kaas har grund til at smile efter et år, hvor indtjeningen eksploderede i det selskab, der står for reklamer.

Nikolaj Lie Kaas har grund til at smile efter et år, hvor indtjeningen eksploderede i det selskab, der står for reklamer.

Foto: Lars H. Laursen

Mens mange skuespillere havde et økonomisk hårdt 2020, fordi de ikke kunne optage film under coronakrisen, så kom Nikolaj Lie Kaas, 48, igennem den i fin stil.

Skuespilleren putter nemlig ikke alle sine æg i én kurv. Som mange af de andre store navne, har han en gedigen sideindtjening i form af reklamearbejde.

Solid stigning

Og sidste år skummede han fløden af sit populære fjæs. Ikke mindre end 1.118.908 kroner lød bruttofortjenesten på.

Det er en gedigen stigning i forhold til 2019, hvor han kun tjente 84.712 på reklamer.

Og skal man tro Nikolaj, vil træerne også vokse ind i himlen i år.

"Der forventes en positiv udvikling i selskabets aktiviteter i det kommende år," skriver han således i regnskabet fra hans firma, der står for reklameindtægterne.

Fede indtægter

Lie Kaas sørgede også for at hive en stor del af pengene over til husholdningsbudgettet.

Han gav sig selv en årsløn på 687.544 kroner, ligesom han hev 250.000 kroner ud i udbytte.

Det betød, at hans månedlige indtægt på reklamer alene var på 78.128 kroner sidste år, ligesom han selvfølgelig også fik løn for sine præstationer på det hvide lærred, hvor en ny omgang den britiske  tv-serie “Britannia” har stået for en del indtægter.

Selv om Nikolaj Lie Kaas tjener godt på at lægge ansigt til produkter, er det intet mod, hvad Mads Mikkelsen hiver hjem.

Hans holdingselskab havde således et overskud på 11.403.785 kroner efter skat.

Udvalgt til dig
Fra forsiden
Close