Kendte 11. maj 2020

Rasende Anders Breinholt langer ud efter sommerhusudlejer

Tv-vært Anders Breinholt har set sig rasende på sommerhusfirmaet Novasol
(Foto: Kaspar Wenstrup)

"Natholdet"-værten Anders Breinholt er bestemt ikke tilfreds med udlejningsfirmaet Novasol

I et forsøg på at annullere sin booking af et sommerhus gennem firmaet, fik han nemlig et svar tilbage, der lød på, at det var han velkommen til at gøre - hvis han da også lige betalte annulleringsgebyret på 9.080 kroner. 

Det fik Breinholt til at tage større midler i brug, og han har derfor delt mailen med sine følgere på Instagram. 

- I mens vi hører Novasol / Dansommer, hvor hårdt det er for dem.. Du behøver ikke at have ondt af dem, de skal nok klare den, skriver Breinholt til opslaget. 

Artiklen fortsætter efter opslaget...

 

Novasol svarer igen

En god traditionel shitstorm kan få enhver virksomhed til at komme på banen, og det var da også lige, hvad sommerhusfirmaet gjorde. 

- Tak for din post, som vi selvfølgelig har taget til os, lyder svaret fra Novasol på Breinholts Instagram, der dog ikke mener, at Breinholt har delt hele sandheden med sine mere end 213.000 følgere. 

For at kunne vise dig denne video, beder vi dig acceptere marketing og statistik cookies.

- Du glemmer at vise resten af den e-mail du viser her samt at fortælle om alle de tidligere e-mails, du har fået, skriver Novasol, der blandt peger på, at Breinholt tidligere er blevet tilbudt at ombooke sit ophold ganske gratis, og at han desuden har accepteret virksomhedens lejebetingelser, da han valgte at leje sommerhuset. 

Den er Breinholt med på, men det betyder ikke, at han synes, firmaet har rent mel i posen alligevel. 

- Jeg er helt indforstået med jeres generelle betingelser, og de er også gode og helt fair, når hele Europa ikke er ramt af en pandemi, og vi ikke aner, om vi er købt eller solgt ift., hvor og hvordan vi alle må rejse denne sommer, skriver han og fortsætter:

- Det er sådan set også det, jeg vil gøre opmærksom på. Alt er ikke som det plejer, og der mener jeg, at jeres gebyrpolitik burde indrettes efter den tid, vi lever i.

Flere af Breinholts følgere lader til at have oplevet lignende situationer med udlejningsfirmaet. Flere stemmer i hvert fald i og giver udtryk for utilfredshed med sommerhusudlejeren. 

- Imponerende at man blot skal være kendis for at få et svar, lyder det fra en følger, der fortæller om en klage, han har sendt afsted i januar og ikke fået svar på.

- Jeg lejer mit sommerhus ud gennem Novalsol Dansommer, skriver en anden følger, der oplyser, at han agter at opsige samarbejdet med Novasol af principielle årsager.

Sponsoreret indhold