Norsk reklame får tårerne frem i hele verden

I en ganske almindelig folkeskoleklasse sidder en blond dreng med sin madkasse foran sig. 

Men madkassen er tom. Der er intet mad i den. Så drengen forlader sulten og ked af det sin klasse for at vandre rundt på gangene.

Da han kommer tilbage, finder han dog en overraskelse. For hans madkasse er på magisk vis blevet fyldt med mad. Det er historien i en norsk TV-reklame, der netop nu går verden rundt. 

På ganske kort tid er den nemlig blevet set mere end 250 millioner gange på YouTube og på Facebook, det skriver Aftenposten

Se videoen i toppen af artiklen

Reklamen er lavet af Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir) i Norge, og de har lavet den for at gøre et slag for medmenneskeligheden og omsorg for andre. 

Hvert år bliver 1000 børn nemlig anbragt i plejefamilier i Norge, og lige nu står de og mangler 300 plejefamilier. 

Mari Trommald fra Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir) havde dog ikke regnet med, at reklamefilmen ville nå så langt ud over Norges grænser, fortæller hun til Aftenposten

Herhjemme kan vi også være med på virale reklamevidoer. Tidligere i år lavede TV 2 nemlig filmen "Alt det vi deler", der lynhurtigt blev et hit verden over. 

Det er dog ikke alle reklamer, der går hen og bliver et hit på grund af deres kvaliteter og gode historie, nogle bliver et hit, fordi de er så elendige, at man ikke kan gøre andet end at le. Det var hvad der skete for Secondo sidste år, da de havde hyret to modeller til at reklamere for dem

Du kan se TV 2's "Alt det vi deler"-reklame herunder

Udvalgt til dig
Fra forsiden
Close