Kendte3. december 2015

Politi-billede går landet rundt: For meget eller helt på sin plads?

Midt og Vestjyllands Politi har taget ”grove” midler i brug i kampen for at undgå spritbilister i højtiden. I en ny kampagne spørger politiet således, om du vil hjem fra julefrokosten i enten en politibil, ambulance eller i en ligpose. Men er kampagnen for meget, eller er den helt på sin plads?
https://imgix.seoghoer.dk/midt_og_vestjyllands_politi.jpg
 (Foto: Midt- og Vestjyllands Politi

Julen står for døren, og med den følger utallige julefrokoster.

De fester kan som bekendt ende fugtigt, og derfor er landets politikredse i disse uger i gang med at gøre opmærksomme på, at man skal lade bilen stå efter julefrokosten.

Midt og Vestjyllands Politi har i den forbindelse udsendt en kampagne, der ikke overlader meget til fantasien.

- Hvem skal køre dig hjem?, lyder spørgsmålet fra kampagnen, der viser et billede af henholdsvis en taxa, bus, politibil, ambulance eller rustvogn.

Midt og Vestjyllands Politi håber nu, at julefrokostgæster vil lade stå – og landsdelens politi har hårdt brug for at banke noget fornuft ind i egnens borgere, fortæller vicepolitiinspektør hos færdselspolitiet hos Midt- og Vestjyllands Politi, Henrik Glintborg, til TV 2:

https://imgix.seoghoer.dk/midt_og_vestjyllands_politi.jpg
 (Foto: Midt- og Vestjyllands Politi

Kampagnen er blevet til i samarbejde med Rådet for Sikker Trafik. Foto: Midt og Vestjyllands Politi

- Midt- og Vestjyllands Politi er suverænt den politikreds i landet, hvor der er blevet dræbt flest ved trafikulykker, hvor der har været mistanke om at spiritus har været involveret. Og så kører vi nu de traditionsrige kampagner i forbindelse med julefrokosterne, fortæller Henrik Glintborg til TV 2.

I perioden 2010 til 2014 er 27 blevet dræbt og 168 er kommet alvorligt til skade i Midt- og Vestjyllands politikreds i ulykker, der har involveret spiritus.

Den nye kampagne har allerede vakt masser af begejstring blandt borgerne i Midt- og Vestjylland og også i resten af landet. Mens langt de fleste har taget godt imod kampagnen og kalder den "god", er der andre, der mener, at den ikke vil have nogen effekt.

- Super kampagne - lad os håbe den virker på dem som overvejer en ekstra øl. Kampagner virker ikke på direkte spritbilister - de kører uanset, skriver Thomas Holst Meulengracht på TV/MIDT-VESTs Facebook-side.

Sponsoreret indhold