Kunder raser over Viaplay: Det er fuldstændig grotesk!

(Foto: Viaplay)

Viaplay-kunder har modtaget en besked, som de nok gerne ville være foruden.

De har nemlig fået at vide, at prisen for deres såkaldte Total-abonnement stiger fra 339 kroner om måneden til 449 kroner om måneden fra og med den 1. april.

Med andre ord betyder det, at Viaplay-kunder for eftertiden skal hente 110 ekstra kroner op af lommen hver måned – og den nyhed er ikke blevet vel taget imod hos kunderne.

I skrivende stund raser flere derfor på Viaplays facebook-side.

Kunderne er ikke sene til at kalde prisstigningen for både sindssyg og helt til grin.

"Selv min 7-årige dreng forstår markedets mekanismer bedre end jeres jakkesæt. Det her er tæt på det dummeste jeg har set i mediemarkedet. Hvad laver I? Det er mest en meget stor undren man som kunde står tilbage med. Hvis det er et selvmord I er ude i, så ok. Men vær ærlige, Ok?", lyder det undrende fra én kunde, mens en anden konstaterer:

"Hvad satan bilder I jer ind, at sætte prisen sådan op. Klaphatte".

En tredje kalder det slet og ret fuldstændig grotesk:

"ER I BLEVET FULDSTÆNDIGT VANVITTIGE!!?? Hvad er det der retfærdiggør en prisstigning på 35% på Viaplay Sport i en tid hvor inflationen er lavere end nogensinde før....fuldstændigt grutæskt! Farvel herfra..."

Flere af de rasende kunder skriver, at de nu har tænkt sig at opsige deres abonnement. Flere tilføjer, at det allerede er sket, efter de læste mailen.

Forsvarer prisstigning

Viaplay skriver i en mail til SE og HØR, at de godt er klar over, at der er tale om en markant stigning.

De mener dog, at den er på sin plads:

"Vi anerkender, at vi hæver priserne signifikant, men meget er sket, siden vi justerede prisen sidst. I Danmark har vi øget vores Film & Serier-indholdskartotek med mere end 2000 titler og 6000 timers indhold, samt vi planlægger at lancereyderligere 40 eksklusive Viaplay Originals her i 2021. Derudover udbød vi i løbet af 2020 mere end 7000 live sportsudsendelser og over 14000 timers sport i vores Total-pakke", skriver Mette Barnes, VP, PR & Communications, Nordic Entertainment Group, i en mail til SE og HØR.

Hun fortsætter:

"For fortsat at kunne udvikle og tilbyde eksklusivt premium indhold justerer vi nu til, så prisen stemmer overens med udbuddet.

Vi har fortsat en ambition om at sikre det stærkeste nordiske indhold samt de bedste premium sportsrettigheder, og vi håber og tror, at vores kunder fortsat vil blive hos os.”

 

 

Udvalgt til dig
Fra forsiden
Close