Kendte20. februar 2020

Fik vanvittig investering i Løvens Hule: Sådan går det dem i dag

Heidi og Brian fik den største investering i denne sæson af "Løvens hule"
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/loevens_hule-loever.jpg
 (Foto: Per Arnesen)

I sæsonens sidste afsnit af DR-programmet "Løvens hule" kom ægteparret Heidi von Bülow og Brian Bouet Smith på besøg.

Sammen har de virksomheden "Maistic", som kæmper for en verden med mindre plastisk. Faktisk er ægteparrets misson intet mindre end "less plastic in this world".

Heidi og Brian, som har været gift i mere end 20 år, gik efter at få 1,2 mio. kroner af løverne mod at afgive otte procent af virksomheden.

Men efter at have præsenteret klude, poser, skuresvampe og andre hverdagsprodukter uden mikroplast, var særligt to løver så begejstrede, at de med det samme hoppede med ombord.

Jacob Risgaard og Jan Dal Lehrmann investerede nemlig 1,9 mio. for 30 procent af virksomheden - 15 procent til hver - og slog på den måde investeringsrekord for denne sæson af "Løvens hule".

Mere end bare hverdagsprodukter uden plastik

En del af arbejdet for Heidi og Brian består i at fylde hylderne i supermarkederne op med nogle af "Maistics" 28 plastfri hverdagsprodukter. Og siden programmet blev optaget tilbage i efteråret, er det da også gået strålende for forretningen.

- Det kører bare derududaf med salg og kampagner, fortæller en glad Heidi til SE og HØR.

- Vi er i 20 lande, men har fokus på Danmark lige nu. Vi er kommet ud i Aldi og Lidl - butikker, som vi ikke har været i før.

Artiklen fortsættet under billedet ...

https://imgix.seoghoer.dk/loevens_hule-par.jpg
 Foto: Per Arnesen

Heidi og Brian kæmper for "less plastic in this world". (Foto: Per Arnesen)

Men selvom de to løvers insprøjtning på knap to milioner kroner i den grad har været en gevinst for virksomheden, så sidder de to løver også med en viden, som i høj grad hjælper "Maistic" ud i verden:

- Jan og Jacob sidder med en baggund og erfaring i at føre ting ud over landegrænserne, føre brands igennem og skallere, forklarer Heidi.

- Salg er meget langvarigt, når man arbejder på den måde, som vi gør. Men vi har fået tre nye kollegaer på kontoret.

Både pengene og løvernes viden har altså frigivet en del tid hos Heidi og Brian. Og det er heldigt. For deres fokus ligger nemlig ikke udelukkende på hverdagsprodukter uden plast:

- Vores fokus er på udvikling helt generelt - der er en del udviklingsarbejde i missionen. Der er alt for meget plastik i den her verden. Og det vil vi gerne ændre, fortæller Heidi og fortsætter:

- Det handler om vaner, affaldssortering og alt muligt. Men "plasticfree" er et af de mest søgte ord på Google. Og det er, fordi forbrugerne vil have det, siger Heidi.

Men det er ikke kun løvernes indsprøjtning på de 1,9 mio., der skal hjælpe "Maistic" med at gennemføre missionen "less plastic in this world".

Vækstfonden har nemlig smidt yderligere tre mio. kroner i projektet om en verden med mindre plastik. Det giver altså Heidi og Brian 4,9 mio. kroner til plastfri vækst.

Heidi løfter også sløret for, at vi i løbet af foråret vil komme til at se endnu flere produkter fra "Maistic". Hvad det bliver for produkter, vil hun ikke ud med.

Men noget tyder på, at "less plastic in this world" allerede er en realitet.

- Det er jo faktisk forbrugerne, der har vundet "Løvens hule", afslutter Heidi.

Sponsoreret indhold