Kendte22. maj 2020

Ekspert om Fies trussesalg: - Det er en deroute

Kommunikationsekspert Anna Thygesen mener, at Fie Laursen begår en fejl ved at reklamere for trussesalg og sugar dating
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/fie-laursen-25022018.jpg
 (Foto: Thomas Laursen)

Der har ikke været mangel på reaktioner, efter Fie Laursen torsdag valgte at reklamere for et sugar dating-site og samtidig sælge sine brugte trusser.

Kommunikationsekspert og direktør i WeDoCommunication Anna Thygesen mener dog ikke, at den massive opmærksomhed nødvendigvis kun er positiv.

- Det går ned ad bakke for Fie Laursen. Det er en deroute – Man kan se, at de firmaer, der betaler hende for at reklamere for noget, bliver mere og mere mærkelige og er helt ukendte brands.

- Ligesom alle andre piger eller kvinder, der sælger sig selv gennem sugardating, er det vel for at skaffe hurtige penge. Det er bare trist, siger Anna Thygesen til SE og HØR.

Bedre brand

Selv om pengene måske varmer nu, mener Anna Thygesen, at det kan være en uheldig forretningsmæssig beslutning at reklamere for noget så kontroversielt som sugar dating og salg af brugte trusser.

Især hvis man samtidig har en meget ung følgerskare.

- Hvis man skal leve af at være influencer, så skal man have et bedre brand end det. Der er ikke rigtig nogen brands, der vil associeres med det. Hvis man vil reklamere for sugar dating, så kan man ikke også reklamere for sneakers dagen efter, lyder vurderingen.

Derfor følger de

Meget af kritikken mod Fie Laursen går på, at en stor del af hendes følgere er børn. Men hvorfor vil børn gerne følge Fie Laursen?

- Man fascineres vel af ærlighed. Men det er en redigeret ærlighed, men når man skriver om sin egen sindstilstand og så videre, så bliver det opfattet som ærlighed. Det er folk fascineret af. Helt unge piger eller børn fascineres også af det sensationelle.

- Hun har den der aura af at række en fuckfinger. Jeg ved, ikke hvem hun giver fuckfingeren til, men der er mange, der roser det og synes, hun er stærk, siger Anna Thygesen.

SE og HØR har kontaktet Fie Laursen, men hun er ikke vendt tilbage på ugebladets henvendelse.

Sponsoreret indhold