Kendte28. november 2022

Efter udskældt Balenciaga-kampagne: Nu tager Kim Kardashian bladet fra munden

Det spanske modehus kom i gevaldigt modvind, efter de i sidste uge lancerede en vild kampagne, hvor børn helt ned i toårsalderen blev brugt som modeller
For at kunne vise dig denne video, beder vi dig acceptere marketing og statistik cookies.
 Video: Aller Video

Det var ikke mange minutter, det spanske og verdenskendte modehus Balenciaga nåede at være live med deres seneste reklamekampagne, der viser små børn holde bamser iklædt bondage og læder.

En udklædning, som flere har kategoriseret som værende BDSM, hvorfor verden altså er blevet endnu mere forarget, da bamserne holdes af børn helt ned i to- og treårsalderen.

Modehuset fjernede siden billederne og undskyldte den vanvittige reklamekampagne, mens de forklarede, at bamserne, der desuden fungerer som tasker, på ingen måde skulle have været “vist i sammenhæng med børn”.

Men trods det hele altså skete i sidste uge, så har der været radiotavshed fra reality tv-stjernen Kim Kardashian, 42, der de sidste mange år har været trofast fortaler for brandet.

Indtil nu.

Mandag morgen kunne hendes mere end 334 millioner følgere på Instagram nemlig læse hendes langstrakte – og første – udmelding siden shitstormen.

– Jeg har været stille de seneste dage, ikke fordi jeg ikke har væmmes ved Balenciagas seneste kampagner, men fordi jeg ønskede at snakke med deres team, så jeg selv kunne forstå, hvordan det her kunne ske, indleder hun et længere skriv på sin story.

– Som mor til fire, så er jeg uden tvivl rystet over billederne. Vores børns sikkerhed skal prioriteres højt, og alt der er imod det, det hører ikke til i vores samfund – punktum.

Kim Kardashian
Kim Kardashian tager stor afstand fra Balenciagas seneste modekampagne.
 Foto: Jordan Strauss/AP/Ritzau Scanpix

“The Kardashians”-stjernen skriver videre, hvordan hun er taknemmelig for, at Balenciaga har fjernet kampagnerne, og hun er overbevist om, at de forstår “alvorligheden” i sagen.

Alligevel er hun ikke sikker på, hun i fremtiden vil have et lige så nært samarbejde med modehuset, som indtil nu, afslører hun.

– Jeg revurderer i øjeblikket mit forhold til brandet, og jeg baserer det på deres vilje til at tage ansvar for noget, der aldrig burde være sket til at begynde med – og de handlinger, jeg forventer at se dem tage for at beskytte børn.

Meget tyder altså på, at Kim Kardashian og Balenciaga vil samarbejde en del mindre, hvis overhovedet, i fremtiden.

Sponsoreret indhold