Kendte3. juni 2016

Dansk reklame går viralt: Kan DU lade være med at græde?

En dansk reklame for rejsesøgemaskinen Momondo går i disse dage sin sejrsgang på nettet. Videoen er på kort tid blevet delt mere end 11.000 gange. Forbered dig på at blive rørt
https://imgix.seoghoer.dk/media/article/reklame.jpg
 (Foto: YouTube)

Hvor stammer du fra? Og gemmer dine rødder på andet end for eksempel dansk blod?

Ja, det satte rejsesøgemaskinen momondo sig for at finde ud af – og det er der kommet en vanvittig rørende reklame ud af.

Reklamen er på rekordtid gået viralt – og i skrivende stund er den blevet delt mere end 11.000 gange.

Du kan se reklamen nederst i denne artikel.

Momomdo har lavet reklamen for at vise, at vi har langt mere tilfælles, end vi tror. Ifølge momondo tror langt de fleste af os, at vores DNA maksimalt kan spores tilbage til to lande.

Men det er altså helt forkert!

For ifølge en undersøgelse foretaget af momondo i samarbejde med den international DNA-forskningsvirksomhed AncestryDNA er resultatet ganske anderledes.

- Med undersøgelsen ønskede vi at finde ud af, om folk kender til deres personlige afstamning. Vi antog, at folk undervurderede deres egen genetiske mangfoldighed, og alt peger altså på, at vi har mere tilfælles med resten af verden, end vi tror, siger Lasse Skole Hansen, momondos danske presseansvarlige i en pressemeddelelse.

Se reklamen her – og forbered dig på at blive rørt!

Sponsoreret indhold