Kendte14. maj 2023

Cara Delevingne-fans er forvirrede: Er hun seriøs?

Supermodellen Cara Delevingne har sammen med et svensk energiselskab lavet en reklamekampagne, som har fået følgerne op af stolen. Er det for sjov, spørger de i kor
Cara Delevingne har skabt stor forvirring i sin seneste reklamekampagne for facemist lavet af klimaneutral, industrielt affald. Altså vand ...
Cara Delevingne har skabt stor forvirring i sin seneste reklamekampagne for facemist lavet af klimaneutral, industrielt affald. Altså vand ...
 Foto: Vattenfall/Mega

Det ligner til forveksling en klassisk reklame for et skønhedsprodukt.

Men den nye reklamekampagne har forvandlet Cara Delevingnes følgere til store spørgsmålstegn.

Onsdag postede hun reklamefilmen på Instagram, hvor hun, gudesmuk, som hun er, toner frem på skærmen i det, der ligner en reklame for en ny facemist.

- Vil du prøve noget nyt, spørger supermodellen og introducerer facemisten, som er lavet på noget så uventet og forvirrende som industriel udledning.

Cara Delevingne demonstrerer, hvor rent Vattenfalls nye ansigtsmist er ved at at spraye den i ansigtet. 
Cara Delevingne demonstrerer, hvor rent Vattenfalls nye ansigtsmist er ved at at spraye den i ansigtet.
 Foto: Vattenfall/Mega

Nærmere betegnet fossilfri brint. Et brændstof, som udleder vand i stedet for Co2, fortæller model og skuespilleren til seerne.

- Vand, gentager hun igen og igen med sensuel stemme, før hun går direkte til sagens kerne: Det kan revolutionere hele industrier og mindske Co2-udlening.

- Industriel udledning. Så rent, at du kan spraye det i ansigtet, lyder det fra Cara, der bader i en pool af Co2-neutral industriaffald og sprayer facemist i sit millionfjæs.

Kampagnen, som hun har lavet for det svenske energiselskab Vattenfall, har skabt massiv omtale, men i den grad også forvirring. For i kommentarfeltet spørger følgerne i kor ”Er det her for sjov?”.

Men det er det ikke.

Til Harper’s Bazaar forklarer Delevingne, at den nye ansigtsmist ikke er et produkt, man kan købe.

Vattenfalls nye ansigtsmist kan ikke købes i butikkerne. 
Vattenfalls nye ansigtsmist kan ikke købes i butikkerne.
 Foto: Vattenfall/Mega

Det er derimod en gimmick, som energiselskabet sammen med Caras flotte ansigt og internationalt kendte navn bruger til at skabe fokus på den klimaneutrale energiudledning.

- Det er sjovt at se filmen gennem modebriller. Jeg tror, det vil få folk til at snakke om det, siger til hun det amerikanske magasin.

Og ud fra kommentarsporet af dømme, er missionen godt i gang med at lykkes.

Cara betegner sig selv som klimaforkæmper og er meget begejstret for den måde, den nye kampagne går til klimadebatten på.

- Jeg synes, den lidt frække måde, vi har forsøgt at åbne folks bevidsthed for det her emne, er genialt.

- Mange forbinder klimadebatten med stor frygt, og det afholder dem fra at tage del i den, forklarer hun.

Foreløbigt har mere end 73.000 liket videoen og 623 har kommenteret opslaget, siden det i går blev postet.

Sponsoreret indhold