Kendte 15. april 2008

BH til børn

En engelsk supermarkedskæde er blevet upopulær, fordi den sælger push-up-bh’er til syvårige piger

I afdelingen for tøj til aldersgruppen syv-otte år er der udstillet en smart lille push-up-bh. Det er den engelske supermarkedskæde Tesco, der har udviet varesortimentet, og i kølvandet på det nye klædningsstykke er der fulgt en hob af vrede forældre - især mødre.
En talskvinde fra den lokale sammenslutning af lærere udtaler, at det er uansvarligt, og børneorganisationer siger, at produktet er upassende i forhold til aldresgruppen.

Supermarkedskæden forsvarer sig:
- Det er et produkt, der er designet til piger, der er selvbevidste i den alder, og som er lige ved at blive voksne.
Desuden siger talsmanden fra Tesco, at produktet er designet til at dække og ikke til at fremhæve, og at bh'en er udviklet i samråd med forældre.

Stripperstang til de mindste
Det er ikke første gang, at Tesco er blevet mødt af vrede forbrugere for at sælge upassende varer målrettet mod børn. I 2006 måtte supermarkedet trække et stripperstangs-dansekit tilbage fra legetøjsafdelingen.

Flere supermarkedskæder i Danmark har i tidens løb også mødt protester fra forbrugerne for blandt andet at have solgt g-strengstrusser til børn og klipklappere med et billede af Jesus.

Sponsoreret indhold