Marilyn Monroe har fået ny job

Marilyn Monroe gik bort i 1962. Nu bliver hun vækket til live i Max Factors reklamer.

Marilyn Monroe gik bort i 1962. Nu bliver hun vækket til live i Max Factors reklamer.

Foto: All Over





Selvom man ikke længere lever, kan man sagtens score sig et fedt job i skønhedsbranchen. Det er Hollywood-skuespillerinden Marilyn Monroe et godt eksempel på.

I en alder af 32 år gik hun bort i 1962. På daværende tidspunkt var hun allerede verdenskendt for sit smukke udseende og sin feminine glød.

LÆS OGSÅ: Lene Nystrøm købte Marilyn Monroes kjole

Nu ligger hun som bekendt i graven, men det har ikke afholdt hende fra at blive ansat hos makeup-giganten Max Factor... 52 år efter hendes død.

Marilyn Monroe skal være "global glamour ambassadør" for Max Factor, hvilket vil sige, at hun bliver ansigtet udadtil på de store reklamer i 2015.

LÆS OGSÅ: Mysteriet om Marilyn Monroe

- Hun har det ultimativt glamourøse look. Hun kan ikke sammenlignes med andre," siger Pat McGrath, chef for Max Factors reklameafdeling.

Jamen hvordan?!
Men hvordan kan Marilyn Monroe pludselig blive frontfigur for et globalt firma? Sådan tænker du nok nu. Vi har heldigvis svaret.

Hendes kommercielle rettigheder ejes af firmaet "Authentic Brands Company", som også ejer rettighederne til Elvis Presley og bokseren Muhammad Ali.

De sørger for, at de afdøde stjerner stadig tjener penge, selvom de ikke længere er i live. Firmaet får så en andel af de penge, som familien modtager for reklamerne.

LÆS OGSÅ: Se hvad Kate Upton gemmer under kjolen

Firmaet fungerer altså som en slags agentbureau for afdøde stjerner.

Og det er faktisk ikke første gang, at smukke Marilyn Monroe lægger navn og ansigt til reklamer efter hendes død.

Hun har nemlig også været frontfigur for Dior-dufte, spa- og negleklinikker, caféer og tøjkollektioner.

Så selvom Monroe ikke længere er blandt os, ligger hun ikke på den lade side.

LÆS OGSÅ: Ny teori om Elvis Presleys død

Udvalgt til dig
Fra forsiden
Close