Dine penge17. august 2023

SuperBrugsen og Kvickly sænker priserne

SuperBrugsen og Kvickly vil lave prismatch med Netto Rema 1000 og 365discount
SuperBrugsen og Kvickly sænker priserne på 500 varer i deres butikker.
SuperBrugsen og Kvickly sænker priserne på 500 varer i deres butikker.
 Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Det skal være billigere at handle i SuperBrugsen og Kvickly, og det gør de to dagligvarekæder nu en indsats for.

De har derfor indført discountmatch, hvor priserne på en række varer bliver sænket.

500 varer bliver hver uge matchet med Netto, Rema 1000 og 365discount.

Så hvis prisen er lavere i en af de tre butikker, bliver prisen rettet til i SuperBrugsen og Kvickly.

Det skriver Coop i en pressemeddelelse.

De lavere priser skal ses i lyset af den høje inflation, der over de seneste år har fået priser på dagligvarer til at stige.

Det ønsker Coop nu at gøre op med.

– Ved at fastlåse prisen på 500 af vores egne varemærker til discountmarkedet vil vi sende et signal til alle vores leverandører om, at priserne generelt skal ned. Inflationen er ved at aftage, og udgifterne til at producere varerne bør også være faldende, og det skal man kunne mærke som forbruger, siger Allan Kristoffersen, der er koncerndirektør i Coop.

Sponsoreret indhold