Dine penge3. oktober 2022

Regning på 2.000 kroner for at ringe til vagtlægen

En fejl hos et telenetværk er årsag til den høje regning
Den blev en dyr omgang for flere kunder, der prøvede at komme igennem til den nye akuttelefon 1818.
Den blev en dyr omgang for flere kunder, der prøvede at komme igennem til den nye akuttelefon 1818.
 Foto: Nikolai Linares/Ritzau Scanpix

Ikke nok med at Jonna Venndau Karsberg sad i telefonkø i to timer og 20 minutter for at komme igennem til den nye vagtlægetelefon, 1818, men regningen var også til at blive sindssyg af.

For det viser sig, at opkaldet blev en dyr omgang for Jonna.

Det kostede nemlig hele 2.000 kroner, skriver B.T.

Og da Jonna så sin telefonregning, var hun da også i chok.

– Jeg var inde at tjekke det og kunne se, at nummeret var registreret som et opkald til udlandet, men det var jo bare til Region Sjælland, siger hun til avisen.

Fejlen skal ifølge B.T. ikke findes hos Region Sjælland, men i stedet hos Jonna teleselskab og deres netværk.

For hos Call Me, som hun er kunde hos, bruger man TT-netværket, som Telia og Telenor ejer.

Derfor beklager man også fejlen hos Telia, som nu er i gang med at få rettet op på den store regning, som mindst 13 kunder har modtaget, efter de har ringet til 1818.

Den nye akuttelefon i Region Sjælland trådte i kraft den 1. oktober.

Sponsoreret indhold