Dine penge19. oktober 2022

Ny discountkæde afslører populært udvalg - én vare overrasker

Efter blot en uge tegner der sig et klart billede af kundernes favoritter i den nye discountkæde
Basalt
Særligt fire varer bliver revet ned ad hylderne i lavprissupermarkedet.
 Foto: Bo Amstrup/Ritzau Scanpix

Kunder, der den seneste uge har besøgt Salling Groups nyeste skud på stammen ‘Basalt’, går målrettet efter en række varer.

I toppen ligger nemlig fire varer, som kan købes billigt i butikken.

De mest populære varer baseret på alle butikker er toiletpapir, bananer og flåede tomater. Det afslører Salling Group overfor SE og HØR.

Ifølge kædechef Henrik Nielsen var det forventet, det siger han til Helsingør Dagblad.

Men en sidste vare overrasker ham. Madolie har nemlig været særlig populær i Helsingør.

- Det har overrasket os. Vi vidste godt, at det ville sælge godt, men at den ville gå op og blive et bærende produkt... Den havde vi ikke set komme, siger Henrik Nielsen til avisen.

Han forklarer, at der sjældent er tilbud på netop raps- og solsikkeolie i de almindelige discountbutikker, og derfor springer prisen på olie i Basalt i øjnene på kunderne.

Da Basalt åbnede for lidt over en uge siden, slog de sig op på at være 15 procent billigere gennemsnitligt.

I en test foretaget af TV 2 Østjylland viser det sig, at der i den grad er noget at spare, hvis man køber basale varer.

Et indkøb af pasta, ris, mel, havregryn, tun, kartofler og flåede tomater i Aldi og Coop365 koster henholdsvis 70,8 og 70,5 kroner.

Hos Basalt skal kunderne kun af med 57,85 for det samme.

Sponsoreret indhold