Nu beklager SAS: Nadja får sine penge tilbage

TIP OS: Har du lignende oplevelse med dit flyselskab? Del din viden i en mail til journalisten på saad@sh.dk
LÆS OGSÅ: Hver 10. flypassager gør det "ulovligt"
Det største flyselskab i Skandinavien, SAS, kommer nu med en beklagelse.
26-årige Nadja Nielsen havde ellers længe kæmpet med SAS om at få sine penge refunderet for fire billetter, da flyselskabet pludselig krævede flere penge for ekstra benplads til hendes bror.
Det havde hverken Nadja eller hendes bror råd til at betale.
Derfor forsøgte Nadja længe at få refunderet beløbet. Men SAS var hverken til at hugge eller stikke i.

Efter SE og HØR undersøgte sagen, har piben dog pludselig fået en anden lyd.
- Der er begået en fejl af os, hvis kunden ikke har modtaget information om 24 timer (afbestilling inden for 24 timer, red.), og da der er begået en fejl fra vores side, refunderer vi kunden.
- VI beklager selvfølgelig, at kunden ikke modtog denne information under opkald og booking.
Alexandra Lindgren Kaoukji, pressechef hos SAS
- VI beklager selvfølgelig, at kunden ikke modtog denne information under opkald og booking, siger Alexandra Lindgren Kaoukji, der er pressechef i SAS Danmark & International, til SE og HØR.
Forkert vejledning
Planen var, Nadja Nielsen skulle flyve til London til august sammen med sin mor, kæreste og handicappede bror, som har behov for ekstra benplads.
Derfor ringede hun til SAS, før billetterne blev bestilt. Hun ville gerne høre nærmere om de muligheder, der var for ekstra benplads til broderen.
I sin kontakt med flyselskabet fik Nadja at vide, at hun skulle booke flybilletterne til at begynde med, og derefter ville SAS se på, hvilke muligheder der var for benpladsen.
Nadja købte flybilletterne, og efterfølgende oplyste SAS, at hun skulle betale 3600 kroner mere, hvis hendes bror og hun som ledsager skulle have ekstra benplads forrest i flyveren.
- Det er jo en rejse, han har sparet op til i to år.
Nadja Nielsen
Det havde Nadja ikke råd til, og derfor ville hun have refunderet flybilletterne. Men SAS sagde nej, da der var gået over 24 timer efter bestillingen.
Og Nadja var ikke blevet informeret om, at billetterne skulle afbestilles inden for et døgn, hvilket SAS nu undskylder for.
Hun er meget glad for, at hun endelig kan få de 5632 kroner tilbage, som familien havde betalt for rejsen til London.
- Vi er glade for, at SAS anerkender, at vi selvfølgelig skal have vores egne penge tilbage. MIn bror bliver glad for at vide, at hans penge kommer retur.
- Det er jo en rejse, han har sparet op til i to år, fortæller Nadja Nielsen til SE og HØR.