Dine penge20. januar 2023

MASH får sur smiley og stor bøde: Ansatte kan ikke vaske hænder

Udover manglende håndvask blander MASH gamle og nye madvarer
MASH Skovriderkroen har ikke haft styr på hygiejnen og håndtering af fødevarer, da Fødevarestyrelsen var forbi.
MASH Skovriderkroen har ikke haft styr på hygiejnen og håndtering af fødevarer, da Fødevarestyrelsen var forbi.
 Foto: Christian Lindgren/Ritzau Scanpix

"Service man husker. Service man kommer igen efter".

Sådan lyder mottoet inde på bøfimperiet MASHs hjemmeside. Men gæsterne vil nok overveje det en ekstra gang, hvis de læser den seneste kontrolrapport fra Fødevarestyrelsen, efter de har været forbi restauranten på Skovriderkroen i Charlottenlund.

Restauranten, der ligger på en af Danmarks dyreste adresser nemlig Strandvejen, har problemer med at holde deres ansattes hænder rene.

Det kunne Fødevarestyrelsen konstatere, da de var forbi MASH 15. januar.

"Det observeres, at personalet ikke vasker hænder ved arbejdsskift, og når personalet har været ude af køkkenet", står der i rapporten.

Og det er ikke de eneste problemer, der er med personalets håndvask.

"Ligeledes observeres det, at personalet ikke vasker hænder før håndtering af spiseklare fødevarer, samt at personalet tørrer engangshandsker af i viskestykker, der hænger i forklædet."

De beskidte hænder giver MASH en bøde på 15.000 kroner.

Som om at bøden ikke skulle være nok, så har restauranten på Skovriderkroen heller ikke styr på, hvordan deres morgenmad håndteres mest hygiejnisk.

"…der blandes fødevarer, der har været på buffeten med nye fødevarer", står der ligeledes i rapporten fra Fødevarestyrelsen.

Det er til trods for, at restaurantens egenkontrol dikterer, at der ikke fyldes nye fødevarer op i fade med rester.

MASH kan nu se frem til yderligere to besøg fra Fødevarestyrelsen, som restauranten selv skal betale.

"Det er dybt beklageligt, og det er meget langt fra de høje standarder, vi forventer af os selv. Vi har allerede taget de nødvendige skridt for at udbedre de pågældende fejl. Vi monterer blandt andet en ekstra håndvask og indskærper de gældende procedurer overfor personalet i både køkkenet og i restauranten," skriver Mikkel Glahn, partner og CMO i MASH, i en mail til SE og HØR.

Sponsoreret indhold