Dine penge14. august 2023

Field's i stor brøler: Sammenligner Normals produkter med dyre mærkevarer

Field's lægger sig fladt ned efter et Instagram-opslag fra Normals butik, som discountkæden ikke er tilfredse med
Field's har nu fjjernet et opslag fra Instagram, som deres samarbejdspartner Normal bestemt ikke er tilfreds med.
Field's har nu fjjernet et opslag fra Instagram, som deres samarbejdspartner Normal bestemt ikke er tilfreds med.
 Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

TIP OS: Kender du mere til sagen? Del din viden i en mail til tip@seoghoer.dk

Der har ikke været styr på samarbejdet mellem shoppingcenteret Field's og discountkæden Normal.

Det afslører et nu slettet Instagram-opslag på Field's profil.

Her har shoppingcenterets SoMe-afdeling nemlig været en tur i Normal, som har en afdeling i Field's.

I discountkæden sælges der forskellige parfumer til billige priser, og dem lovpriser Field's som såkaldte dupes i opslaget, der består af en video.

Hvad er dupes?

En forkortelse af duplicate som er billigere produkter, der kan være en kopi af blandt andet luksusparfumer.

Kan til forveksling ligne et produkt fra et populært, dyrt mærke, men hvor dupen så er billigere.

De billige parfumer bliver i videoen sammenlignet med dyre parfumer fra kendte mærker.

Man ser blandt andet en række parfumer, som kan købes i Normal til 51 kroner blive sammenlignet med dyre parfumer i en noget højere prisklasse, der ligger mellem 300 og 500 kroner.

Produkter, man ikke kan købe i Normal, men i andre butikker i shoppingcenteret.

https://imgix.seoghoer.dk/2023-08-14/fields1.jpg
En parfume i Normal til 51 kroner sammenlignes med en Carolina Herrera-parfume til 350 kroner.
 Foto: Screendump

Hos Normal er opslaget på Instagram da heller ikke faldet i god jord.

"Vi er ikke tilfredse med, at Field's Shoppingcenter har lavet dette opslag uden vores viden og samtykke, da Normal fejlagtigt kan opfattes som afsender."

"Vi kan ikke stå inde for måden kommunikationen er vinklet, da den helt klart kan misforstås", skriver discountkædens marketingdirektør i et skriftligt svar til SE og HØR.

Opslaget har ligget på Instagram siden begyndelsen af juli, men da SE og HØR gør Field's bekendt med opslaget, tager shoppingcenteret konsekvensen.

Derfor er det i dag ikke længere tilgængeligt for deres 67.700 følgere.

"Vi må erkende, at vi i dette tilfælde har ladet kreativiteten styre i forhold til måden, hvorpå produkterne bliver fremstillet."

"Vi beklager mange gange og har skærpet opmærksomhed omkring indhold og form fremover", skriver Stine Rysgaard, kommunikationschef i Steen & Strøm, der blandt andet ejer Field's.

Hun forklarer samtidig, at opslaget "ligger i en gråzone", som altså ikke har været i overensstemmelse med Normals retningslinjer i forhold til, hvordan deres produkter må promoveres.

https://imgix.seoghoer.dk/2023-08-14/fields3.jpg
En anden parfume fra Normal til 51 kroner sammenlignes med en parfume fra Yves Saint Laurent, der kan koste helt op til 625 kroner.
 Foto: Screendump

Sponsoreret indhold