Nyheder7. september 2008

Mary: I ny reklame-skandale

I sidste uge var vores kronprinsesse reklamesøjle for éngangs-bleer, og nu skal hun sælge flybilletter for et lavpris-selskab
Den danske kronprinsesse vinker royalt efter en af sine flyveture
Den danske kronprinsesse vinker royalt efter en af sine flyveture
 Foto: All Over

Ikke en uge uden et godt slagtilbud fra Mary.

Australske Jetstar har meddelt, at de agter at navngive et af deres nye Airbus-fly "Princess Mary."

Selskabet har fået ideen, netop som Mary selv under sit helt private familiebesøg flere gange har været passager på flyselskabets rute mellem Sydney og Melbourne og hjembyen Hobart på Tasmanien.

Siden vores danske kongelige sjældent går af vejen for et godt tilbud, kontaktede SE og HØR Jetstar's pressetalsmand, Simon Westaway, for at høre om han kategorisk kunne afkræfte, at Mary fik sine flybilletter billigere eller endda helt gratis mod at lægge navn til et af selskabets nye fly.

- Øh, nej, det kan jeg ikke. Det må jeg lige undersøge. Jeg vender tilbage til dig med den information, lød svaret.

Simon Westaway tilføjede, at Jetstar har henvendt sig til den danske ambassade i Canberra - det er også dem, der lige nu udreder Marys ble-skandale - for at spørge om lov til at bruge kronprinsessens navn på deres nye airbus A 320.

Får "Princess Mary" starttlladelse af Amalienborg er det for øvrigt første gang, at Jetstar har gjort sig den umage at navngive et fly, men lavpris-selskabet er overbevist om, at hoffet vil se med velvilje på deres planer om at sprede lidt kommerciel kongerøgelse i luften.

- Vi tror på et positivt svar," siger Simon Westaway, der tilføjer at lavpris-selskabet bestemt også vil overveje at give et pænt beløb til en af Marys velgørenhedsorganisationer, hvis hun beder om det.

Sponsoreret indhold