Nyheder6. oktober 2015

Ekspert: Her hopper kæden helt af for Christopher

Markedsføringen af Christophers nye parfume er grebet helt forkert an, mener ekspert
https://imgix.seoghoer.dk/plakat-christopher1.jpg
 Matas

Et billede af en veltrænet Christopher og et billede af Christopher i selskab med en ung kvinde, der står med ryggen til ham og har hånden i hans lomme. Sådan markedsføres Christophers nye parfume, Aquarius, der beskrives som underspillet, feminin og frugtig. Det er en helt forkert kombination, mener en ekspert.

- Kæden hopper helt af. Det passer overhovedet ikke på billederne. Det samlede udtryk, uanset om man kender Christopher eller ej, er meget maskulint. Man har lavet en pressemeddelelse, med noget man tror, man skal sige, fordi det er moderne. Og så har man lavet en reklamekampagne, der stikker af i den fuldstændigt modsatte retning, siger Peter Andreas, der er brandingekspert til SE og HØR. Han er adjunkt på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, hvor han underviser i kreativ kommunikation.

Især billedet af Christopher, der står alene appellerer mere til mænd, mener eksperten.

https://imgix.seoghoer.dk/media/article/plakater_christopher_2.jpg
 Matas

Foto: Matas

- Hvis man ikke ved, det er Christopher sender billederne nogle helt tydelige maskuline signaler. Når jeg kigger på billedet, hvor han står alene går det simpelthen ikke op for mig, at det er en kvindeduft. Mange mænd vil gerne se ud som ham på billedet; det man kalder et aspirationsobjekt. Helt klassisk tænker mænd, at de bliver ligeså sexede som Christopher, hvis de bruger hans duft, siger Peter Andreas, der dog tilføjer, at netop det billede kan have en effekt på de yngste Christopher-fans.

- For 12 til 17-årige piger er det nok med et flot billede af deres idol. En plakat, de kan hænge op på værelset og få åndenød over, fortæller han.

Brandingeksperten, der også analyserede og bedømte reklamer i DR-programmet ”For godt til at være sandt”, ville markedsføre Christophers parfume på en helt anden måde.

- Hvis Christopher havde lavet en parfume til kvinder, han ikke selv kunne stå for, ville det være et fedt budskab. Jeg ville helt droppe billedet hvor kun han er på, og så ville jeg vende om på magtforholdet mellem Christopher og kvinden. Så hun havde magt over ham, fordi hun bruger parfumen. Ham, der stod med ryggen til og havde hånden i hendes lomme, lyder det fra Peter Andreas.

Christophers duft, Aquarius, kan købes i Matas fra 27. oktober.

Sponsoreret indhold