Nyheder3. november 2008

Caroline Fleming: Seerne svigter

TV-Baronessen har mere end almindeligt svært ved at holde folks fingre fra fjernbetjeningen når hendes program ”Baronessen flytter ind” ruller over skærmen
Caroline Fleming har svært ved at vinde seernes interesse for nullermænd og madlavning
Caroline Fleming har svært ved at vinde seernes interesse for nullermænd og madlavning
 Foto: All Over

Det hele begyndte med en flot TV-premiere, da 151.000 nysgerrige danskere var med på en kigger, mens Caroline Fleming trak i de lyserøde gummihandsker for første gang.

Men siden premieren den 13. oktober, er det gået stejlt ned ad bakke og knap så mange TV-seere bruger deres tid med at se TV-Baronessen tosse rundt med kost og spand.

Allerede ugen efter premieren havde næsten 40.000 seere fået nok af Caroline Flemings ellers så gode små fifs og fiduser, og seertallet røg ned på 113.000. Det bekymrer dog ikke SBS TV.

- Det er et dejligt og livsbekræftende program, som på den måde bliver et godt alternativ til de andre programtilbud om mandagen, der per tradition er en dag med hård konkurrence, siger Jesper Jürgensen, som er kommunikationschef på SBS TV, til business.dk.

Programmet havde da også fået nogle af seerne tilbage, da de sidste mandag rullede over 141.000 tændte TV-skærme, men alt andet lige, så trækker Caroline Fleming ikke i nærheden af de 700.000 mennesker, som så med, da hun for få år siden kunne opleves på TV2, hvor hun fortalte om sit liv på Valdemar Slot.

"Baronessen flytter ind" skulle oprindeligt have været en form for efterfølger til "Baronessen", men TV2 forkastede konceptet.

Sponsoreret indhold